Fél életünket irodákban éljük le, nem mindegy hogy! a kozoslegter@gmail.com-ra küldd el az irodai sztorid!

Közös légtér

Közös légtér

Trükközések a parkolóhelyért

Négyzetméter

2017. január 02. - iroda l mar

bauernverband.jpgFotó: Flickr/bauernverband

 

A céges parkolás keserédes világába avatott be minket egyik olvasónk:

 

Amikor amerikai filmekben láttam, meg olvastam ilyesmit, hogy mekkora jelentőséget tulajdonítanak a parkolóhely közelségének az irodai bejárathoz, csak hüledeztem: miért is csinálnak ebből presztízskérdést?

Hát, a mostani munkahelyemen rájöttem,hogy azért nem mindegy: mikor és kinek jár céges parkoló.

Észak-pesti irodaház. Állandó parkolóhely a teremgarázsban csak igazgatói pozíciótól jár. Ellenben néhány parkolóhelyen megy az aki kapja-marja hadakozás.

Hiszen a céges mélygarázsban egyrészt ingyenes a parkolás (a környék fizetős), másrészt pedig nem kell mászkálni adott esetben hidegben, esőben, latyakban, csak felliftezni az iroda-asztalhoz.

Néhány izgalmas irodaház, ahol a parkolóhelyért sem biztos, hogy ennyit kelljen agyalni:

Építészeti Nívódíjas Kelenföldön

Nagyon baráti áron Fehérvári útnál

Komoly ajánlat az Infoparkból

A szabad parkolóhelyekre azok tudnak lecsapni, akik aznapra meetinget szerveznek, avagy meghívottak és még akad szabad parkoló.

Tulajdonképpen a cégvezetés részéről van is benne logika, mert akadnak olyan kollégák, akik távmunkáznak és van néhány vidéki divíziónk is, szóval nekik alap, hogy akkor legyen parkolójuk.

De a helyben dolgozók között tragikomikus, hogy egyesek mennyire kreatívan szervezik a meetingeket. Cigiszünetekben állandó téma annak a tippelgetése, hogy X vajon miért pont akkor érzi halaszthatatlannak meeting összehívását, amikor ő viszi a gyerekét kocsival edzésre, Y pedig miért éppen akkor intézi a tescos nagybevásárlását, amikor kivételesen nem metróval, hanem autóval jött?

Akadt, aki annyira felkapta ezen a vizet, hogy akkor most év elején ki kellene sorsolni a szabad parkolóhelyeket, hogy ne ez a kamuértekezlet-láz döntse el, ki mikor parkolhat a teremgarázsban.

Még tavaly év végén meg is írta a főnökének, ám az igazgatósági ülésen lepattintották az ötletet, mondván, hogy ilyen folyosói pletykák alapján nehéz kiszűrni, vajon tényleg ennyien visszaélnek-e ezzel a rendszerrel, aki meetinggel, annak meg ha lehet, járjon parkoló.

Nem tudom. Én is gyakran járok autóval dolgozni, de még soha sem szerveztem azért meetinget, hogy legyen aznapra potya parkolóhelyem. Viszont már nem egy olyan meetinget végigszenvedtem, amit simán ki lehetett volna váltani egy kör e-maillel és néhány telefonnal.

Üdv:
Egy főleg fizetős parkolós alkalmazott

Hát igen, a cég vezetőségét is meg lehet érteni, hogy akkor azé legyen a parkolóhely, akinek elvileg nagyobb a hozzáadott értéke aznap, például egy meeting megszervezésével. De azért mindannyiunkban ott lapul a kisördög, mint a levélírónkban is, hogy vajon hányan tartanak annyira nem is létszükséglet-számba menő meetinget, pusztán a parkolóhelyért?

T mit gondoltok erről? Lehetne igazságosabban kiosztani a parkolókat, végső soron sorsolással akár? A ti munkahelyeteken mi a gyakorlat? Illetve nem csak parkolással kapcsolatos irodai sztorikat is várunk a kozoslegter@gmail.com-ra és az izgalmasabbakat meg is jelentetjük.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozoslegter.blog.hu/api/trackback/id/tr9412091603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flandry 2017.01.03. 13:42:23

First world problem.... persze ki lehetne költöztetni a céget kevésbé nívosabb helyre, ahol olcsón fel lehet húzni, egy saját parkoló házat (létező gyakorlat és ott aki korábban ér az tud közelebb, alacsonyabb szinten parkolni), ... már ha áldozna cég, vagy ott már nem lenne fizetős a külső hely sem, és nem utolsó sorban nem generálna felesleges forgalmat a város belső részein

LondoniTódi · http://greenwichlakas.blog.hu 2017.01.03. 13:42:32

Ki mondta, hogy egy meeting szervezése nagyobb hozzáadott érték???
Nagyon egyszerű, meg kell szüntetni a rendszert három hónapra és meg kell nézni, hogy alakul a meetingek száma, hossza és eloszlása. Máris lesz egy kimutatása a veztőségnek, mennyire volt igaz a folyosói pletyka.

OkoskaTo:rp 2017.01.03. 13:42:37

A "meeting"-nek az esetek 99%-ában nemhogy nem nagyobb a hozzáadott értéke, hanem megakadályozza a hasznos termelő munkát.

Különben meg a poszt kamu, hiszen itt Magyarországon még egészen nagy multicégek is képesek azzal fillért szexuálni, hogy csak a felső vezetésnek bérelnek parkolóhelyeket, tehát még egy csoportvezető is bolyonghat nyugodtan a környékbeli utcákon, mire helyet talál magának.

Roan 2017.01.03. 13:42:42

Szerintem a meetingszervezés és a parkolóhely közötti összefüggés nem logikus. Ez tényleg csak arra ösztönzi a dolgozókat, hogy értelmetlen meetingeket szervezzenek, vagy trükközzenek az időpontokkal. Elég sok, szerintem igazságosabb rendszer van: sorsolás, vagy a hónap dolgozója kapja meg, minden osztály döntse el, hogy ki az az egy, aki kap,, a céges autósok kapjanak, a saját autósok közül senki, stb.

nyelv-ész 2017.01.03. 13:42:47

Feldobnám a vezetőségnek, hogy költözzön a cég egy nem fizetős zónában lévő irodaházba. Hogy ne tűnjön öncélúnak a javaslat, felvetném, hogy ügyfelek szempontjából mennyivel barátibb lenne egy ilyen hely. Persze ez csak akkor életképes, ha a cégnek van számottevő ügyfélforgalma. Továbbá lehet az olcsóbb irodabérlési költségekkel is indokolni.

2017.01.03. 13:43:03

Az ilyen kcsgk ellen egyszerű védekezni: egy-két meghívott, utasítsa vissza a meghívást, és ajánljon fel új időpontot MÁSNAPRA.

s 2017.01.03. 13:43:05

Irigylem a problémáitokat. Ennél nincs nagyobb? Elvileg az irodista pediglen korunk értelmiségije. Elvileg. Valójában csak szánalom kis pöcsök vagytok.

OkoskaTo:rp 2017.01.03. 15:12:31

@s: Az irodista nem korunk értelmiségije, hanem pusztán egy büfészakos papírral rendelkező biorobot.

Kicknick 2017.01.03. 15:12:51

@nyelv-ész: ez igen jó ötlet. Mondjuk amikor az ezer fős cégnél van 30-40 autós aki a helyekért marakodik, mikőzben a többiek felülnek a metróra aztán helló.
Aztán lehet feldobni a Tarlósnak hogy vigye már ki a metrót az M0-ig mert ők oda költöztek :P

2017.01.03. 15:13:00

Na összehívok egy mítinget a többinek, én meg lelépek Gizikével a welneszbe.

Ludmilla a Beta 2017.01.04. 11:51:31

Nálunk pl az összes helynek van gazdája, van a helyekre kb. másfél eves várólista (én legalábbis ennyit vártam). Viszont van egy szabály, hogy mindig be kell jelenteni, ha nem használod a helyet (szabin vagy, vagy ilyesmi). Ha háromszor nem jelented, elveszik a helyedet és odaadják másnak. Az üresnek bejelentett helyekre meg előző nap délutánig lehet jelentkezni azoknak, akiknek nincs állandó helyük, de másnap valamiért kocsival jönnének. Lehet, hogy nem igazságos rendszer, hiszen nem jut mindenkinek hely, de működik.

2017.01.04. 11:51:34

@Roan: "Elég sok, szerintem igazságosabb rendszer van: sorsolás, vagy a hónap dolgozója kapja meg, minden osztály döntse el, hogy ki az az egy, aki kap,, a céges autósok kapjanak, a saját autósok közül senki, stb. "

@Kicknick: "mikőzben a többiek felülnek a metróra aztán helló"

Szerintem ideje lenne végre a 21. századba lépni, ahol az autóval való munkábajárókra nem úgy nézünk, mint a véres rongyra. Olyan világot élünk, ahol az emberek már nem a lakóhelyük 200 méter sugarú körében keresnek (válogatnak) munkahelyet, hanem adott esetben akár 100+ kilómétereket is ingáznak a munkahelyük, és otthonuk között minden nap. Ne rójuk már fel nekik, ha a lehető leggyorsabb, legmegbízhatóbb eszközzel akarják megtenni a távolságot. Én pl; az agglomerációból járok be minden nap budapestre kocsival, és nem azért mert ennyire elkényelmesedtem, meg derogál tömegközlekedni, egyszerűen csak nem akarom a kevés szabadidőmet utazással/csatlakozásra való várakozással/gyökkettővel zötyögéssel tölteni, és heti egy alkalommal leszakadt felsővezeték, kimaradt járat, lerohadt busz miatt késni, és magyarázkodni a munkahelyen. Amíg nálunk szerencsésebb országokban mágnesvasút, meg fejlett elővárosi tömegközlekedés épül, és 0-24-ben pörög a világ, addig magyarország még a 80-as évekbeli önnön színvonalát sem képes hozni. Jó lenne ha a munkahelyek létesítésénél megfelelő számú parkolóhely biztosítása is követelmény lenne.

foglalt ma már · http://www.ezpark.hu 2017.01.05. 10:04:26

Kevésbé lehet bosszantóbb dolog egy teremgarázsban, amikor az üresen tátongó helyre nem lehet csak azért leparkolni, mert oda majd talán érkezik egyszer csak valaki, akinek foglalt a hely. Meetingre érkezők kezelése a legegyszerűbb. Ők általában egy időben érkeznek és egyszerre mennek el. Meeting része a csapaterősítés, Egy csapatban parkolnak le a számukra kijelölt részen. Nem kell ilyenkor figyelembe venni a felfestett jeleket, így a területet 1,5 szeresével megnövelhetik, Közlekedési, útvonalra is állnak, nem számít. Több példa is van rá, pld. Nápoly, Pisa belvárosi parkolóháza. A pilóta csak a parkoló bejáratig vezeti az autót, belül már a garázsszolgálat helyezi el, minden centimétert jól kihasználva.
süti beállítások módosítása