Biztosan mindenki volt már olyan helyzetben, amikor egyszerre sok új emberrel találkozott és az ismerkedés végére a saját nevét is elfelejtette...Ez egy kötetlenebb környezetben, például egy baráti társaságban akár lehet viccforrása is. Képzeljük el azonban azt a helyzetet, amikor új munkatársainkat vagy még rosszabb, új ügyfeleinket nem tudjuk néven szólítani. Ez már inkább ciki, a profizmus hiányának is értelmezheti a másik, legrosszabb esetben még bizalomvesztést és az ügyfél elvesztését is eredményezheti.
Íme néhány tipp, hogyan kezeljük memóriazavarunkat a jövőben!
1. Készüljünk előre! Vannak olyan cégek, ahol előre megkaphatjuk a dolgozók listáját, titulussal. Még gyakoribb, hogy a honlapon szerepelnek fotóval, néhány mondattal a jövendő munkatársaink. A munka megkezdése előtt kötelező házi feladat, hogy részletesen áttanulmányozzuk ezt a listát. Lehet, hogy először unalmasnak tűnik, de később számos kellemetlen pillanatot spórolhatunk magunknak. Sőt, biztosan jó benyomást tudunk tenni ismeretlen kollégáinkra.
2. Asszociáljunk! Sokkal könnyebb megjegyezni új információkat, ha tudjuk valamihez kötni. A legelemibb dolog, hogy az illető nevére keresünk egy rímet vagy alliterációt. Például ha a főnökünk vezetékneve Ravazdi akkor lehet: Ravazdi - róka.
3. Ismételjük meg a nevét! Például, ha úgy mutatnak be valakinek, akkor mondhatjuk a beszélgetés végén, hogy: “ Örülök, hogy találkoztunk, Ákos.” Ez a figyelmességünk jele is és egyben emlékezetünk megerősítése, legközelebb könnyebben eszünkbe fog jutni a neve.
4. Ne féljünk megkérdezni! Nincs is annál kínosabb, amikor halogatjuk ezt a kérdést. Pár napos ismeretség után még senkitől nem elvárás, hogy tudja az összes nevet, pláne azokét, akivel csak egyszer találkozott. Azonban az idő múlásával egyre nehezebb lesz feltenni a kérdést, így folyamatosan stresszelhetünk azon, hogy meg kell szólítani az illetőt.
5. Kérjünk segítséget kollégánktól! Megeshet, hogy valami miatt notóriusan elfelejtjük 1-2 ember nevét. Ilyenkor akár megkérdezhetjük a hozzánk legközelebb eső kollégánkat. Azért igyekezzünk ne folyamatosan zavarni ezzel a problémánkkal, hiszen ez előbb utóbb idegesíteni fogjuk és esetleg megtréfál minket, hogy rossz nevet mond.