Fél életünket irodákban éljük le, nem mindegy hogy! a kozoslegter@gmail.com-ra küldd el az irodai sztorid!

Közös légtér

Igazságos parkolóhely-kiosztás?

Négyzetméter

2017. január 05. - iroda l mar

travis_vise.jpgFotó: Travis Wise/Flickr

Korábbi posztunkban egy olvasónk azon háborgott, hogy a(z egyébként fizetős parkolási övezetben álló) munkahelyi irodaházuk teremgarázsában a szabad parkolóhelyeket azok a dolgozók használhatják, akik aznapra meetinget szerveznek. És hát a folyosói pletykabizottságban élnek azzal a gyanúval, hogy néhányan visszaélnek ezzel a szisztémával.

"Cigiszünetekben állandó téma annak a tippelgetése, hogy X vajon miért pont akkor érzi halaszthatatlannak meeting összehívását, amikor ő viszi a gyerekét kocsival edzésre, Y pedig miért éppen akkor intézi a tescos nagybevásárlását, amikor kivételesen nem metróval, hanem autóval jött?" - írta a poszt alapanyagát küldő olvasónk.

Néhány izgalmas irodaház, ahol a parkolóhelyért sem biztos, hogy ennyit kelljen agyalni:

Építészeti Nívódíjas Kelenföldön

Nagyon baráti áron Fehérvári útnál

Komoly ajánlat az Infoparkból

A kommentelőink jelentős része kétkedéssel fogadta, hogy miért pont a meetingelők parkolóhellyel jutalmazása volna igazságos?

bryn_oh.jpgKép: Bryn Oh

Íme egy ésszerűnek tűnő javaslat annak a leszűrésére, hogy vajon valós probléma-e a parkolóhely fejében történő kamumeeting-szervezés:

Ki mondta, hogy egy meeting szervezése nagyobb hozzáadott érték???
Nagyon egyszerű, meg kell szüntetni a rendszert három hónapra és meg kell nézni, hogy alakul a meetingek száma, hossza és eloszlása. Máris lesz egy kimutatása a vezetőségnek, mennyire volt igaz a folyosói pletyka.

Egy ésszerűnek tűnő javaslat annak a leszűrésére, hogy vajon valós probléma-e a parkolóhely fejében történő kamumeeting-szervezés.

Akadt, aki szerint a munkáltatónak lenne kötelessége olyan munkahelyet létrehozni, ahol minden dolgozó számára megoldott az ingyenes parkolás:

Szerintem ideje lenne végre a 21. századba lépni, ahol az autóval való munkába járókra nem úgy nézünk, mint a véres rongyra. Olyan világot élünk, ahol az emberek már nem a lakóhelyük 200 méter sugarú körében keresnek (válogatnak) munkahelyet, hanem adott esetben akár 100+ kilométereket is ingáznak a munkahelyük, és otthonuk között minden nap. Ne rójuk már fel nekik, ha a lehető leggyorsabb, legmegbízhatóbb eszközzel akarják megtenni a távolságot. Én pl; az agglomerációból járok be minden nap Budapestre kocsival, és nem azért mert ennyire elkényelmesedtem, meg derogál tömegközlekedni, egyszerűen csak nem akarom a kevés szabadidőmet utazással/csatlakozásra való várakozással/gyökkettővel zötyögéssel tölteni, és heti egy alkalommal leszakadt felsővezeték, kimaradt járat, lerohadt busz miatt késni, és magyarázkodni a munkahelyen. Amíg nálunk szerencsésebb országokban mágnesvasút, meg fejlett elővárosi tömegközlekedés épül, és 0-24-ben pörög a világ, addig Magyarország még a 80-as évekbeli önnön színvonalát sem képes hozni. Jó lenne ha a munkahelyek létesítésénél megfelelő számú parkolóhely biztosítása is követelmény lenne.

Illetve, aki szerint a meetinghez kötöttség helyett kellene igazságosabban kiosztani a parkolóhelyeket:

Szerintem a meetingszervezés és a parkolóhely közötti összefüggés nem logikus. Ez tényleg csak arra ösztönzi a dolgozókat, hogy értelmetlen meetingeket szervezzenek, vagy trükközzenek az időpontokkal. Elég sok, szerintem igazságosabb rendszer van: sorsolás, vagy a hónap dolgozója kapja meg, minden osztály döntse el, hogy ki az az egy, aki kap,, a céges autósok kapjanak, a saját autósok közül senki, stb.

Végül pedig egy kommentelőnk elküldte, hogy az ő munkahelyi irodaházában miképp történik a parkolóhely kiosztása. Szerintem is sportszerűbbnek tűnik, mint a meetinghez kötöttség, íme:

Nálunk pl az összes helynek van gazdája, van a helyekre kb. másfél éves várólista (én legalábbis ennyit vártam). Viszont van egy szabály, hogy mindig be kell jelenteni, ha nem használod a helyet (szabin vagy, vagy ilyesmi). Ha háromszor nem jelented, elveszik a helyedet és odaadják másnak. Az üresnek bejelentett helyekre meg előző nap délutánig lehet jelentkezni azoknak, akiknek nincs állandó helyük, de másnap valamiért kocsival jönnének. Lehet, hogy nem igazságos rendszer, hiszen nem jut mindenkinek hely, de működik.

Köszönjük szépen a kommenteket és továbbra is várjuk az irodai lét apró-cseprő bonyodalmaival, örömével-bánatával kapcsolatos írásokat a kozoslegter@gmail.com-ra

A bejegyzés trackback címe:

https://kozoslegter.blog.hu/api/trackback/id/tr8712098557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zuhanorepulesss 2017.03.20. 12:30:42

Irigylem a problémáikat.

Phteven 2017.03.20. 12:30:42

Lehet, a végén mégiscsak meg kellene barátkozni a tömegközlekedéssel. Agglomerációból lehetőleg P+R parkolót használni. Ha büdös a levegő, nincs parkolóhely, hideg van, dugó van, stb, akkor el kellene gondolkozni, hogy tényleg a megfelelő munkahelyen dolgozik-e az ember. Ja, inkább ne! Maradjatok csak ott a fővárosban, picsogjatok, vidékre nem kelletek! :-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2017.03.20. 12:30:42

"Szerintem ideje lenne végre a 21. századba lépni.."

Nem, ez nem a 21. század, hanem a 20.

A 21. század pont arról szól jobb helyeken, hogy társadalmi érdek a városi autózás (ezen belül különösen a mindennapos munkahelyi autós ingázás) kordában tartása. Ezer módja lenne ennek, többek között az, hogy pont ne járjon ingyenes irodai parkolóhely az alkalmazottaknak. Ha ki kellene fizetni az irodai parkolóhely valós költségét, akkor mindjárt mindenki jobban átgondolná, szüksége van-e autóval bejárni (nyilván az így felszabaduló cégköltség egy része átmenne a bérekbe).

Nem mellesleg, a XXI. század sokkal inkább szól távmunkáról, home office-ról, mint irodai ingyenes parkolóról...

szokratesz68 2017.03.20. 12:30:42

na ez egy világméretű probléma feszegetése, már értem miért került ki a világhálóra. Mint az óvodások a homokozóban amikor vitatkoznak hogy knek nagyobb a fütyije.