A bevásárlóközpontok, a kiskereskedelmi ágazatok általában a fiatalokra építik a megélhetésüket, holott van olyan korosztály, amelyikkel senki nem foglalkozik: az 50 év felettiek. Pedig kellene, és az ingatlanpiacon sem elhanyagolható a létezésük.
Az ötven felettiek a Property Week posztja szerint pont az a korosztály, amelyikről az ingatlanpiac, a kiskereskedők és az üzletközpontok is elfeledkeznek, holott az ide tartozó nők és férfiak jellemzően jól élnek és költenek is. Vegyük sorra. A gyerekek kirepültek a házból, régen van saját házuk/lakásuk, amire a hitelt már kifizették, tehát kevés, vagy szinte egyáltalán nincs is adósságuk.
Támogatják a gyerekeket, unokákat - akár úgy, hogy befektetésként ingatlanokat vásárolnak -, s utazgatnak, dolgozgatnak, némelyikük igen jó beosztásban van, esetleg saját vállalkozás indításában is gondolkodhatnak, akár egy plázában is. (Természetesen nem a mélyszegénységben élőkből indultak ki, amikor a posztban általánosságban rávilágítottak arra, hogy jó vásárlóerő piacot tesznek ki az 50 felettiek.)
A lap hivatalos adatokkal is alátámasztotta, hogy ezek az emberek jó anyagi körülmények között élnek, és szeretnek is költeni. A brit 50 felettiek 42 %-kal költenek több pénzt a kiskereskedelmi szektor egységeiben, mint bármely más életkorú réteg. Sőt, a jelenleg preferált milleniumi korosztálynál 66 %-kal több pénzt hagynak az üzletekben.
Magyarországon is megfigyelhető ez és érdekes módon nem csak a kereskedelemben, hanem az ingatlanpiacon is. A lakásvásárlóknak legalább a fele közülük kerül ki, gondoljunk csak bele: az 50-60-es korosztály gyerekei már kirepültek, igen gyakori, hogy kisebb lakás után néznek ezek a szülők.
Mégis, a cégek nem ezt a korosztályt célozzák meg, hanem a fiatalabbakat. Gondoljunk csak bele, Budapesten akár a Westend, akár a Mammut üzleteinél kirakott plakátokat nézzük, egyik üzlet sem ennek a korosztálynak hirdet, sem a termékeikkel és a szolgáltatásokkal.
Angliában már felfigyeltek a piaci hiányosságra, és mind az ingatlanpiacon, mind a kiskereskedelmi szektorban hamarosan komolyan megcélozzák az 50 év felettieket. Néhány bevásárlóközpont, mint például a Hammerson, aktívan azon vannak, hogy jobban megfeleljenek az idősebb korosztálynak, így nemsokára személyre szabottabb plázákat és üzletközpontokat kapnak.
Ezzel együtt várhatóan az ingatlanpiacon is elmozdulás történik, és a jelenlegi fiatalokat célzó új-lakás-reklámok, az életkezdés-összeköltözés és az értelmiségi középkorú családok helyett a már nyugdíj felé közeledő nagymamákat fogjuk látni a reklámokban.